sponsors_sponsorpakketten (oud)

Klik hier voor de mogelijke sponsorpakketten:

- sponsorprogramma MHC Wijchen;

Teamsponsoring met sponsoruiting

Regelmatig bereiken ons vragen over de mogelijkheden van teamsponsoring. De initiatieven die teams nemen om zelf betrokken sponsoren te zoeken, juichen wij van harte toe. Maar omwille van een eenduidig sponsorbeleid en om wildgroei aan teamkleding en sponsoruitingen te voorkomen, willen we wel even kort stil staan bij de spelregels die MHC Wijchen daarbij hanteert:

1. De sponsor sluit een sponsorovereenkomst met MHC Wijchen voor een periode van 3 jaar.

2. De sponsor betaalt de aanschaf- en de bedrukkingskosten van de kleding en betaalt daarnaast een jaarlijkse sponsorbijdrage aan de club van € 150.

3. Omwille van een eenduidige uitstraling zijn sponsoruitingen alleen toegestaan op clubshirts, clubvesten en bijbehorende broeken.

4. De aanschaf en de bedrukking van de clubkleding verloopt via MHC Wijchen.

MHC Wijchen behoudt zich het recht voor om op het eind van het seizoen de gesponsorde clubkleding opnieuw te verdelen over het nieuwe team waarin de zoon/dochter of relatie van de sponsor wordt geplaatst. Het is namelijk niet de bedoeling dat de kleding privébezit wordt van de spelers. Na beëindiging van het sponsorcontract, wordt de kleding door de club ingenomen. Op deze manier probeert MHC Wijchen ‘sluiksponsoring’ te voorkomen.

De sponsor moet rekening houden met de aanschaf van extra kleding en bijbehorende kosten. Dit is het geval bij de seizoensovergang van jeugdteams (E6-tal naar E8-tal of E8-tal naar D11-tal), maar ook bij spelerswisselingen en wanneer kleding onherstelbaar beschadigd raakt.

Sponsorkosten

Tarieven

Excl. BTW

Incl. BTW

Shirt

Opdruk (logo + nummer)

Vest

Opdruk (logo + nummer)

Broek

Opdruk (logo)

Rekenvoorbeeld (E6, 9 kinderen: vestjes)

• 9 x € 41 = € 369 voor de vestjes.

• 9 x € 10 = € 90 bedrukking van logo en nummer.

• Jaarlijkse bijdrage club: € 150

• Kosten: eerste jaar € 609 (excl. BTW) en twee volgende jaren € 150 (excl. BTW)

De bestelling

Als een sponsor bereid is jouw team te sponsoren op basis van bovengenoemde spelregels, neem dan contact op met Hanneke van den Heuvel van de sponsorcommissie. Je krijgt dan een setje met kleding om te passen. Daarna lever je een overzicht aan met de volgende gegevens: naam teamlid  + rugnummer + kledingmaat.

De sponsorcommissie verzorgt de bestelling en bedrukking van de kleding evenals de uiteindelijke uitlevering aan het team.

Teamsponsoring zonder sponsoruiting

Als een sponsor op een andere manier zijn betrokkenheid wil tonen door kleding of materialen voor een team te bestellen, dan gaat MHC Wijchen er vanuit dat sprake is van ‘sponsoring in natura’. De (kleding)keus is vrij, maar sponsoruitingen zijn niet toegestaan. Afhankelijk van de afspraken die de sponsor maakt met het team, zijn de spelers of de sponsor eigenaar van de kleding of de materialen. Omdat er geen sponsoruitingen zijn, is een sponsorovereenkomst met MHC Wijchen niet nodig.