Wedstrijdverslag Heren 1

Wijchense heren verliezen grof in Nijmegen

Na een wederom zinderende wedstrijd vorige week, die helaas met 3-4 verloren werd tegen Arnhem, was deze week Apeliotes de tegenstander van MHC Wijchen heren 1. De Nijmeegse studenten, die vorig jaar hoog eindigden in de competitie, zijn altijd een pittige tegenstander voor de Wijchense formatie. Dat zou ook deze uitwedstrijd in Nijmegen weer blijken.

De temperaturen afgelopen zondag waren op z'n minst lenteachtig te noemen. Al snel gutste het zweet van de gezichten tijdens de warming up op het hockeyveld van het universiteitssportcomplex. Zoals bij een wedstrijd van Wijchen verwacht kan worden, was het scoreverloop ook afgelopen zondag verre van normaal. Er zouden amper 30 seconden gespeeld zijn, voordat Rein van Verschuer de eerste goal zou maken voor Wijchen. Hij raakte de bal niet optimaal, maar dat was juist hetgeen de keeper op het verkeerde been zette. Wijchen, dat helaas een aantal basisspelers moest missen, kreeg na deze vroege treffer weinig kansen meer. De Apelioten namen snel de leiding over in de wedstrijd. De studenten, die goed op elkaar ingespeeld leken, bleven hun score uitbreiden. De ruststand betrof zelfs een ruime 5-1 voorsprong in het voordeel van de thuisploeg.

Ook in de tweede helft was het Wijchen dat de eerste goal maakte. Uit een lange corner ontstond een snelle combinatie waarbij weer Rein van Verschuer het eindstation was. Een 5-2 stand was verre van ideaal, maar het tweede goal had het begin van een comeback kunnen zijn. De Wijchense mannen zijn immers wel vaker vanuit een achterstand teruggekomen. In deze fase leek het team uit Wijchen ook meer zijn draai gevonden te hebben. Helaas viel daar dan toch de 6-2 waarna het verschil onoverbrugbaar zou blijken.

In de laatste 20 minuten van de tweede helft speelde de vermoeidheid op bij de Wijchenaren. Apeliotes, dat de wedstrijd grotendeels gedomineerd had, bleek nog over meer energie te beschikken. De spelers van Wijchen hadden immers veel meters gemaakt, waarvan de meeste rennend achter hun tegenstander. Ook stond Wijchen twee keer een aantal minuten met 10 in plaats van 11 man op het veld door behaalde kaarten. Meer doelpunten voor de thuisploeg konden dan ook niet uitblijven en al snel stond het 9-2. Toch scoorde Luca Faber namens Wijchen hun derde goal. Niet veel later zou na een dubieuze beslissing van de scheidsrechter wel nog een 10e goal voor Apeliotes gemaakt worden uit een strafbal.

Zoals wel eerder dit seizoen verliep de score anders dan iemand zou kunnen voorspellen. Helaas voor Wijchen verliep het deze wedstrijd sterk in hun nadeel. Het missen van basisspelers en het niet fit zijn van een aantal spelers door eerdere ziekte speelden mee in deze ruime verliespartij. Het beste lijkt om deze wedstrijd zo snel mogelijk te vergeten en hard te trainen in aanloop naar de volgende wedstrijd. Volgende week wordt er geoefend tegen Heesch. Pas zondag 29 oktober staat de volgende competitiewedstrijd op het programma. Er wordt dan om 14:45 thuis gespeeld tegen Westerduiven