Jeugd

Invallers regelen

Zowel op de coachvergadering als in het document m.b.t. de speelgerechtigheid junioren is duidelijk gemaakt hoe het zit met het regelen van invallers.

Ervaren coaches kennen deze regeling ook van eerdere seizoenen.

Ik wil er nogmaals op wijzen dat het belangrijk is om je daaraan te houden. Immers, de hockeybond kan nauwkeurig nagaan of de juiste regels worden nageleefd. Bovendien is het ook niet sportief om op deze manier een team te bevoordelen ten opzichte van de tegenstander. Verder kan de bond in dergelijke gevallen bepalen dat een wedstrijd moet worden overgespeeld en, hoewel terecht, zal dat ongetwijfeld weer overlast opleveren omdat de reservedata niet altijd uitkomen voor veel teams. De onderlinge sportiviteit gaat er ook niet op vooruit.

Met name in de D-teams, voor wie juist de herindelingen belangrijk zijn, kan ook door geflatteerde uitslagen een niet correcte indeling worden toegepast. Dat is jammer.

Nogmaals: lees goed het reglement speelgerechtigdheid (zie nieuwsbericht app/website) door, alvorens spelers in te lenen.

Ada Bakkers

wedstrijdsecretaris