Wedstrijdverslag Heren 1

Gelijkspel voor Heren 1 voelt als verlies in Vlijmen

Na de winst op Berlicum leek Heren 1 weer helemaal terug. Echter vallen de uitwedstrijden het team uit Wijchen altijd zwaar. Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen Vlijmen Heren 1 op het programma. De punten werden gedeeld, wat door de Wijchenaren als een regelrechte afgang beschouwd werd.

Wijchen, dat de opdracht had meegekregen de score zo snel mogelijk te openen, deed wat van hen gevraagd werd. Enkele minuten na het fluitsignaal vond Beau Frederiks het goal. Met een slinkse tip-in speelde hij de bal door de keeper z'n benen waardoor de stand op 0-1 kwam. Een kwartier later werd de stand verdubbeld door Stijn Visser. Alsof hij op het tennisveld stond, sloeg hij de bal over de keeper van Vlijmen in de kruising. Bij deze 0-2 stand voelde Wijchen zich net te comfortabel, wat bleek uit de 1-2 die volgde. Net voor het einde van de eerste helft was het Lars Wortelboer die na een prachtige solo-actie doel trof, waardoor Wijchen met een 1-3 voorsprong de rust in ging.

Het Wijchens elftal heeft de capaciteit om die voorsprong te behouden en uit te breiden. Dat leek er echter in de tweede helft niet van te komen. Vlijmen werd niet meer zo weggespeeld als in de eerste helft. Na zo'n 20 minuten stond het al weer 3-3 gelijk. Gelukkig was het weer Beau Frederiks die de Wijchenaren direct weer op voorsprong bracht. De 3-4 stand kon helaas niet gehandhaafd worden. Vanaf kopcirkel maakte een Vlijmense aanvaller 10 minuten voor tijd de definitieve gelijkmaker. Nog wat kansen werden over en weer gecreƫerd, maar de eindstand was al beslist.

Het gelijkspel tegen en in Vlijmen mag als nederlaag gezien worden door de heren uit Wijchen. Het vertrouwen in elkaar lijkt soms  te ontbreken bij een achterstand of zelfs bij een kleine voorsprong. Ook wordt er voorin niet zuinig genoeg met de bal omgegaan, waardoor kansrijke aanvallen vaak in hopeloze doelpogingen eindigen. De aankomende twee weken heeft Wijchen geen competitiewedstrijden op het programma staan. Vrijdag wordt de bekerwedstrijd tegen Berlicum gespeeld. Uit in Berlicum zal Wijchen Heren 1 proberen de volgende ronde in de Silver Cup te bereiken.