"Gewoon jezelf zijn"

Afgelopen woensdag 11 oktober was het wereldwijd Coming-out day: een dag waarop bijzondere aandacht is voor het moment dat LHBT’s uitkomen voor hun seksuele geaardheid. Gekoppeld aan deze dag draagt de aanvoerder van Dames 1 komende zondag een speciale aanvoerdersband met alle kleuren van de regenboog.

Met deze actie laten zij op de velden zien dat hockey een sport is voor iedereen. Want jezelf kunnen zijn, het beste uit jezelf halen en vooral plezier hebben in hockey; dat is wat iedereen wil, ongeacht religie, achtergrond, huidskleur of seksuele voorkeur.

Kortom, ‘Hockey voor iedereen’

Het signaal dat de aanvoerders afgeven door het dragen van deze speciale aanvoerdersband, sluit naadloos aan op de campagne "Hockey voor iedereen’ die de KNHB op dit moment voert in het kader van Sportiviteit en Respect. Steeds meer hockeyverenigingen houden zich bezig met Sportiviteit & Respect en daar zijn we trots op. Hockeyverenigingen zijn een voorbeeld voor vele andere sportverenigingen. Binnen de hockeywereld is er een stevige basis voor veiligheid en sportiviteit.

De volgende stap die we nu samen willen zetten is dat iedereen zichzelf kan en mag zijn binnen de vereniging. De KNHB benoemde in 2014 als speerpunt dat iedereen een leven lang moet kunnen genieten van sport. Dit kan alleen als iemand zichzelf kan zijn en met plezier op het veld en daaromheen kan staan. Dat is helaas alleen niet altijd het geval en daarom voert de KNHB een nieuwe Sportiviteit & Respect campagne: ‘Hockey voor iedereen’ waarover je op onze site veel meer leest.

#AllTogetherChallenge