Aanvang tweede helft seizoen

Beste coaches/begeleiders,

De tweede helft seizoen gaat binnenkort starten. Dat is op de laatste zaterdag van de carnavalsvakantie. Bij het vaststellen van de speelkalender van elk seizoen geeft de competitieleider aan dat het onvermijdelijk is, hoe vervelend ook, er speeldagen worden gepland aan het begin of einde van een vakantie. Onze regio is groot en behelst een tweetal vakantiezones. Zo heeft het deel "boven Arnhem” last gehad van de laatste zaterdag in de herfstvakantie. Voor ons is dat zaterdag 9 maart aan de orde.

Een aantal teams heeft de wedstrijd al in december kunnen spelen of later in de winterstop. Hier en daar wordt nog wat geregeld. Ik wil iedereen er met klem op wijzen dat de wedstrijden van A en B teams die niet gespeeld worden uiterlijk 31 maart moeten worden gespeeld. Dat kan dus alleen op zondag en in een enkel (dichtbij)geval op een avond, als daarvoor mogelijkheden zijn. Heeft ongetwijfeld niet de voorkeur. Zoals gezegd: er zijn al wedstrijden gespeeld en daardoor dus ook spelers en speelsters die mogelijk kunnen invallen bij teams die nog op 9 maart moeten spelen. Immers, niet alle volledige teams gaan op wintersport toch?

Voor wat betreft de C en D teams: deze mogen worden ingehaald uiterlijk 4 mei. Dat lijkt ver weg, maar daarin vallen diverse vrije dagen alsmede de officiële inhaaldag (20 april) die is bestemd voor uitgevallen wedstrijden NA 9 maart. Dus geplande inhaalwedstrijden van 9 maart op die dag, vervallen als er onverhoopt inhaalwedstrijden moeten worden gespeeld die door de bond op 20 april worden vastgesteld vanwege mogelijke uitval na 9 maart. De teams die dus op 20 april  een wedstrijd hebben gepland moeten dan op die korte termijn een nieuwe datum vinden vóór 5 mei. Dus nogmaals: kijk goed naar invallers uit teams die op 9 maart niet spelen, zodat je wedstrijd kan doorgaan op 9 maart.

De tijden van de wedstrijden op 16, 23 en 31 maart komen binnen enkele dagen op de site. Die van 9 maart houden verband met al dan niet te spelen wedstrijden en de planning daarvan, dus komen iets later.

Iedereen suc6 gewenst!

Ada Bakkers, wedstrijdsecretaris