Wedstrijdverslag Heren 1

Wijchen opent tweede seizoenshelft met winst

Na maanden van winterstop en zaalhockey was het afgelopen zondag weer tijd voor een veldwedstrijd van Wijchen Heren 1. Met de mannen van Overbetuwe Heren 1 hadden de Wijchenaren een makkelijke start van de tweede seizoenshelft. In de eerste wedstrijd tegen Overbetuwe won Wijchen met 0-6. Zondag werd op eigen veld met eenzelfde marge gewonnen.

Fris en fruitig stapten de heren van Wijchen op hun eigen waterveld. Dat frisse zou er al snel uitwaaien door de harde windstoten die over het veld gierden. In de eerste helft had Wijchen de wind tegen, wat voor hen betekende dat de eerste 35 minuten extra hard gewerkt moest worden. Al snel creëerde het thuisteam een hand vol kansen. Veel van deze kansen werden rommelig weggewerkt door Overbetuwe, maar de Wijchenaren verzuimden de score te openen. Een strafcorner even later werd wel benut door Hugo Fraij. Niet veel later gaf hij een harde bal op Lars Wortelboer die voor de 2-0 tekende, wat ook de stand tot de rust zou blijven. Wijchen voelde dat er meer goals inzaten. Met de wind mee zou dat in de tweede helft ook blijken.

Al snel in de tweede helft scoorde Hugo Fraij voor Wijchen de 3-0. Niet veel later wist de spits van Overbetuwe zijn team op het scorebord te zetten door de 3-1 te scoren. De illusie van een comeback werd echter in de kiem gesmoord toen Tim de Groot het doelpuntenbal van de tweede helft opende met twee doelpunten.  Luca Faber deed de score tot 6-1 deden oplopen. Lars Wortelboer deed daar nog een schepje bovenop door een fenomenale sleeppush in de kruising van het doel te pushen tijdens een strafcorner. Het was Daniël Duijzer die de score voor Wijchen op de uiteindelijke 8 doelpunten bracht. Vlak daarna scoorde Overbetuwe nog uit een snelle counter waardoor de eindstand op 8-2 werd besloten.

Geheel volgens verwachting wint Wijchen Heren 1 hun eerste wedstrijd na de winterstop van de hekkensluiter uit de competitie. Wijchen blijft hiermee op de vierde plek in de competitie staan. Volgende week is Heesch de tegenstander. Uit in Brabant zullen de mannen uit Wijchen wederom voor niets minder gaan dan een ruime zege.