Wedstrijdverslag Heren 1

Wijchen Heren 1 wint makkelijk in Heesch

Na de gemakkelijke en ruime overwinning een week eerder, stond afgelopen zondag voor de mannen van MHC Wijchen Heren 1 weer een op papier makkelijke tegenstander op het programma. In de thuiswedstrijd was Heesch al eens met 7-1 verslagen. Zondag waren de Wijchenaren niet van plan het voor minder te doen op het veld in Brabant. Toch moesten zij slechts met een matige score huiswaarts keren, ondanks de kansen die zich in overvloed hadden aangereikt.

In de eerste minuten van de eerste speelhelft domineerde Wijchen al direct het gehele spelbeeld. De kansen die zij creƫerden, werden echter vaak gepareerd door de keeper van Heesch die de beste man van zijn team zou blijken deze wedstrijd. Toch wist Tim de Groot de score te openen door de bal van dichtbij achter de keeper te pushen. De kansen vlogen de spelers van Heesch vervolgens om de oren. Met driemaal een bal op de paal kan men stellen dat de Wijchenaren geen geluk hadden. Daar was echter weer Tim de Groot die de score voor zijn team verdubbelde. Er werd gerust bij deze 0-2 voorsprong voor Wijchen.

In de tweede helft ging Wijchen simpelweg door waar het in de eerste helft gebleven was. Het lukte het thuisteam niet om het tij te keren. Wijchen bleef rustig het eigen spel spelen, maar besefte dat zij de voorsprong moest uitbouwen. Het lukte hen pas in de 55e minuut de 0-3 te maken. Bram van Rijssen, centraal verdediger, was nodig om de score in de tweede helft te openen. Niet veel later besliste Rein van Verschuer de eindstand op 0-4.

Wijchen kwam tegen Heesch de gehele wedstrijd niet in de problemen. Toch mag er kritisch gekeken worden naar het aantal kansen dat gemist werd. Opgeteld hebben de Wijchenaren 7 strafcorners verkregen en ruim twintig kansen gecreƫerd, waarvan zij er slechts vier konden verzilveren. Aankomende zondag zullen zij tegen Bommelerwaard, een tegenstander van een heel ander kaliber, niet op eenzelfde manier mogen omspringen met hun kansen. Alle zeilen zullen bijgezet moeten worden om hun directe concurrent te verslaan. De wedstrijd zal vanaf 14:45 op het waterveld van MHC Wijchen gespeeld worden.