Wedstrijdverslag Heren 1

Wijchen Heren 1 wederom de sterkste op eigen veld

Met nog 3 wedstrijden te gaan tot de winterstop heeft Wijchen als doel ongeslagen de eerste competitiehelft door te komen. Op eigen veld zijn de Wijchenaren altijd sterk, maar afgelopen zondag dachten zij toch aan de bak te moeten tegen het als vierde geplaatste Nuth Heren 1. En aan de bak ging Wijchen. Met ijzersterk spel overdonderden zij hun tegenstander en lieten zij het publiek smullen.

Al in het eerste kwart kwam het thuisteam snel op een 2-0 voorsprong. Het was aanvoerder Lars Wortelboer die beide doelpunten op zijn naam zette. De tweede nog mooier dan de eerste; hij vond het net na een solo-actie waarbij vier spelers van Nuth niet wisten waar zij het zoeken moesten. In het tweede kwart verdubbelde Wijchen de voorsprong. Daniël Duijzer wist uit een strafcorner de keeper van Nuth tussen de benen te passeren en niet veel later was daar Stijn Visser met de 4-0.

Bij deze stand, maar vooral ook gezien het spelbeeld wisten de Wijchenaren dat er dubbele cijfers inzaten zondag. Met een 10 op het scorebord na 70 minuten als doel liepen zij het veld op de tweede helft. Luca Faber besloot al snel maar eens te uit te halen en sloeg de bal in de verre hoek. Onhoudbaar voor de keeper. Bij deze vijf doelpunten voorsprong voor Wijchen, wist Nuth iets terug te doen door uit een strafcorner de 5-1 te maken. Veel haalde het niet uit want Sjors Reith scoorde enkele minuten later uit een miraculeuze rebound uit de strafcorner. Ook de 7-1 kwam op naam van spits Sjors Reith. De eindstand werd besloten op 8-1 door Daniël Duijzer die de keeper wederom in een strafcorner wist te passeren. De dubbele cijfers werden dus niet gehaald, ondanks dat dit ruim had kunnen geschieden als alle kansen erin gevlogen waren.

Ondanks dat de Wijchense defensie verdedigend weinig hoefde klaar te spelen, werd keeper Gijs Castelijns man of the match. Wel hadden de verdedigers een belangrijke rol in het opbouwen van diverse aanvallen en droegen zij zo hun steentje bij aan de overwinning. Coaches Marc Slaats en Ronald Wortelboer waren blij met de prestatie van hun team. Wijchen lijkt dan ook in een goede flow te zitten en daar ook steeds beter in te komen. Volgende week speelt Wijchen Heren 1 uit in Cranendonck. De laatste thuiswedstrijd voor de winterstop zal gespeeld worden op 17 november om 14:45. Het belooft een mooie wedstrijd te worden tegen één van de concurrenten voor het kampioenschap: Meerssen.