Wedstrijdverslag heren 1

Hockeyers Wijchen starten seizoen sterk

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver: de start van hockeyseizoen 2021-2022. Na bijna een jaar zonder officiële competitiewedstrijd mochten de mannen van MHC Wijchen Heren 1 eindelijk weer spelen voor het echie. De tegenstander in deze eerste wedstrijd was Deurne heren 1. Een goede partij om in te komen voor de Wijchenaren, zo zou achteraf blijken.

Wijchen startte sterk en maakte het spel op eigen veld. Het duurde niet lang voordat spits Sjors Reith de score opende voor Wijchen. Niet veel later was het debutant Koen Schipper die de 2-0 op zijn naam zette. Op aangeven van Luca Faber wist hij verdedigers en keeper listig te passeren. Waar Wijchen het spel bleef maken en Deurne vrijwel kansloos bleef, verzuimden de Wijchenaren echter de score uit te bouwen. Tot het vierde kwart zou het dan ook 2-0 blijven.

Na de nodige aansporing van hoofdcoach Paul Meijer startte Wijchen aan dat vierde kwart, hetgeen een waar doelpuntenbal zou worden. Niemand anders dan Sjors Reith leidde deze doelpuntenreeks in met een tip-in gevolgd door een ware oerkreet van ontladig. Aanvoerder Lars Wortelboer tekende voor de 4-0 en Floris de Waard ramde van randcirkel de 5-0 achter de Deurnense doelman. Daniël Duijzer wist nog tweemaal de bal in de touwen te krijgen, waarmee de eindstand op een ruime 7-0 werd besloten.

De mannen van Wijchen mogen tevreden terugkijken op hun eerste competitiewedstrijd. Er werd met ruime cijfers gewonnen van Deurne en misschien nog wel belangrijker: er werd gedegen spel op de mat gelegd. Ondanks de mindere kwaliteiten van Deurne gaf de Wijchense verdediging vrijwel geen doelkansen weg aan hun tegenstander. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Waalwijk op het programma. De eerstvolgende thuiswedstrijd van Wijchen is op zondag 3 oktober om 14:45.