Wedstrijdverslag heren 1

Hockeyheren weer op goede weg met winstpartij

Na twee verliespartijen op rij werd het voor het eerste herenhockeyteam van Wijchen weer eens tijd om punten te pakken. Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen de hockeyers van Oisterwijk op het programma en punten werden er gepakt. Er werd met overmacht, maar een minimaal scoreverschil, gewonnen.

In het eerste kwart was het Wijchen dat het spel maakte op het Oisterwijkse waterveld. Hun goede opbouw en samenwerking zorgden ervoor dat de Wijchenaren verschillende keren gevaarlijk werden voor de keeper van Oisterwijk. Toch zou het thuisteam de score openen uit de enige kans die zij kregen in het eerste kwart (1-0). Wijchen hield het hoofd koel en vertrouwde erop dat hun doelpunten wel zouden volgen. Het was Lars Wortelboer die in het tweede kwart de 1-1 op het scorebord zette door de Oisterwijkse keeper op het verkeerde been te zetten. Nog voor rust was het spits Luuk van den Reek die Wijchen op voorsprong zette (1-2), waardoor er met een gerust hart gerust kon worden.

In het derde kwart wist Lars Wortelboer de voorsprong uit te bouwen tot 1-3, wat essentieel zou blijken voor de uiteindelijke winst. Wijchen creƫerde nog genoeg kansen, maar wist wonder boven wonder geen doel meer te treffen. Oisterwijk wist nog wel te scoren vanuit een hoge bal (2-3), maar de verdedigers en keeper van Wijchen verhinderden vervolgens dat zij nog op gelijke hoogte konden komen.

De winstpartij van afgelopen zondag was een welkome voor de Wijchenaren. Niet alleen de winst, maar ook de overmacht waarmee zij het spel bepaalden in de uitwedstrijd tegen Oisterwijk geven vertrouwen in aanloop naar de komende wedstrijden. Aanstaande zondag 17 oktober staat de thuiswedstrijd tegen MOP Vught op het programma. Aanvang 14:45 op MHC Wijchen.