Wedstrijdverslag heren 1

Hockeyheren delen punten na bloedstollende wedstrijd

Afgelopen zondag stond de op één na laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma voor het eerste herenteam van MHC Wijchen. Van Liberty uit Dongen moest gewonnen worden om in de top van de competitie mee te blijven draaien. Met enkele geblesseerde spelers langs de kant, zou dit allesbehalve een eitje worden. Na een bloedstollende wedstrijd deelden de teams dan ook de punten.

Met een gedecimeerd publiek langs de lijn klonk het eerste fluitsignaal over het hoofdveld van MHC Wijchen. Binnen 5 minuten wist thuisteam Wijchen op voorsprong te komen. Aanvoerder Lars Wortelboer maakte zijn eerste doelpunt van de wedstrijd (1-0). Niet veel later wisten de Dongenaren weer op gelijke hoogte te komen (1-1). In het tweede kwart wist Sjors Reith een fout van de verdediging van Liberty effectief af te straffen door de 2-1 te maken. Lars Wortelboer deed daar nog een schepje bovenop door ook de 3-1 te maken. Kort voor het rustsignaal werd het verschil teruggebracht tot één doelpunt door Liberty (3-2).

Wijchen leek in het derde kwart weer meer grip op de wedstrijd te krijgen. Liberty wist niet goed onder de druk van hun tegenstanders vandaan te komen, behalve de twee keer dat zij een counteraanval op wisten te zetten. Helaas voor de Wijchenaren was dat tweemaal raak (3-3 en 3-4). Met nog een kwart wedstrijd te spelen, en ondanks de achterstand, wist het thuisteam dat de winst er voor hen in zat. De overmacht waarmee zij op het veld stonden resulteerde in het vierde kwart wel in doelpunten. Lars Wortelboer maakte eigenhandig ook de 4-4 en 5-4, waarmee zijn team met nog 8 minuten op de klok een goede uitgangspositie had voor die winst. Maar het mocht niet baten. Met nog twee minuten op de klok scoorde Liberty de 5-5 en was een gelijkspel beklonken.

Een flinke domper mag het genoemd worden voor de Wijchense hockeyheren. Zij hebben in de afgelopen seizoenshelft veel groei laten zien in hun spel, maar het lukt hen tot nog toe niet om de betere teams uit de competitie te verslaan. Het belangrijkste probleem lijkt hierin het grote aantal tegendoelpunten die zij moeten toestaan. Aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen koploper Horst op het programma.