Wedstrijdverslag Heren 1

Remise in Oirschot voor Wijchense hockeyers

Afgelopen zondag stond voor de hockeyers van MHC Wijchen Heren 1 de uitwedstrijd tegen Oirschot op het programma. Omdat het uitduel vorig jaar een verhit einde kende, was het dit jaar de taak aan de Wijchenaren het hoofd koel te houden en enkel te halen waar zij voor gekomen waren: een overwinning. Maar het mocht niet baten. Enkele minuten voor het eind van de wedstrijd wist Oirschot de gelijkmaker te scoren, waarna de teams de punten deelden.

Het was een regenachtige middag in Oirschot. Nog voordat de wedstrijd was begonnen waren alle spelers al doorweekt. Het waterveld was traag daarmee zwaar om te bespelen. Direct in het eerste kwart beheerste uitteam Wijchen het spel. Zij dwongen enkele kansen af en zetten Oirschot muurvast op alle posities. Deze dominantie resulteerde dan ook niet veel later in de 0-1 van Lars Wortelboer. Vervolgens vond tot de rust de strijd plaats op het middenveld en waren er geen noemenswaardige kansen voor beide teams.

Ook het derde kwart was arm aan kansen. Op het trage veld in Oirschot werden de meeste aanvallende passes afgevangen door verdedigers voordat de aanvallers hun stick ertegenaan konden zetten. Het zou tot de 65eminuut duren voordat er weer gescoord zou worden. Oirschot zette meer druk in het vierde kwart en profiteerde van een fout op het Wijchens middenveld waarmee zij zich verzekerden van een gelijkspel (1-1).

Het gelijkspel tegen Oirschot is een tegenvaller voor de Wijchense formatie. De tegentreffer in de slotfase was een bittere pil voor hen. In volgende wedstrijden zullen zij geen genoegen mogen nemen met de marginale voorsprong van één doelpunt en zullen zij meer kansen moeten afdwingen om de uitslag in hun voordeel te beslissen. Aankomende zondag speelt Heren 1 thuis tegen de studenten van Shot. Het belooft een mooie wedstrijd te worden tegen de degradant uit Tilburg. De wedstrijd start om 14:45, maar gezelligheid is er de hele dag te vinden op deze Super Sunday te MHC Wijchen!