Wedstrijdverslag Heren 1

Hockeyheren Wijchen winnen kleurloos van HOCO
Na de winst van vorige week en daarmee het overnemen van de tweede plaats in de competitie, speelden de hockeyheren van MHC Wijchen afgelopen zondag tegen laagvlieger HOCO uit Oisterwijk. Op deze koude en regenachtige zondag won Wijchen kleurloos op eigen veld.

De Wijchenaren startten sterk aan de eerste helft. Het publiek zag al na enkele minuten de score geopend worden door Sjors Reith die de 1-0 maakte. Enkele minuten later was het weer raak via middenvelder Luca Toni Faber die de 2-0 voor zijn rekening nam na een flitsende combinatie met Koen Schipper. Nog ín het eerste kwart werd de 3-0 gescoord door spits Tim de Groot (TdG) waarmee alle spanning definitief het veld zou verlaten. Waar Wijchen zich verheugde op een doelpuntenfestijn, ging het scoren hen echter steeds moeilijker af. In het tweede kwart wist enkel Sjors Reith één van de talloze kansen voor Wijchen te verzilveren (4-0).

Na de gemakkelijke en ruime voorsprong, leek het vuur in het spel van Wijchen gedoofd tijdens de het derde kwart. Het thuisteam kon bijna ongelimiteerd in de aanval, maar verzuimde zichzelf te belonen. HOCO, dat niet veel meer in petto had dan de hoge bal, dwong daarop in het vierde kwart zelfs nog een strafbal af en zette zich daarmee op het scorebord (4-1). Tot scoren zouden beide teams daarna niet meer komen.

De Wijchenaren mogen kritisch zijn op het spel van afgelopen zondag. Waar zij in het eerste kwart uitstekend spel op de mat legden, was het spel in het restant van de wedstrijd van onvoldoende niveau voor de vice-koploper. Zij wisten het kwaliteitsverschil met HOCO niet om te zetten in een representatieve eindstand. Aanstaande zondag krijgt Heren 1 een herkansing om hun kwaliteit te tonen tegen Bommelerwaard in de laatste wedstrijd voor de winterstop. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op 19 maart 2023 vanaf 14:45.