jj_spelregels (oud)

Klik hier voor de algemene folder met spelregels en informatie

Handout seizoen 2015-2016

Aandachtspunten seizoen 2015-2016

F-JEUGD
Kinderen van 7 jaar, die spelenderwijs met hockey bezig zijn.
Een F-team bestaat uit 6 kinderen, die tijdens de wedstrijdjes worden gesplitst in 2 drietallen. Deze kinderen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 7 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 3tal-hockey (F)

E6-tallen / E-JEUGD

Kinderen  die op een plezierige, veilige en dynamische manier leren hockeyen. Een E6 team bestaat uit minimaal 6 kinderen. Er wordt gespeeld op een kwart veld, 6 tegen 6 (incl keeper).
E6-tallen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 8 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 6tal-hockey (E)
Klik hier voor informatie over de zestal speelposities

E8-tallen / E JEUGD
Hier vindt  de overstap van het 6- tal via 8-tal naar het elftalhockey plaats. Een E8 team bestaat uit minimaal 8 kinderen. Er wordt gespeeld op een half veld, 8 tegen 8 (incl keeper). E8-tallen moeten voor 1 oktober van het betreffende seizoen 9 jaar zijn.
Klik hier voor verdere uitleg over 8tal-hockey (E8)
Klik hier voor informatie over de achttal speelposities

BENJAMINS en FUNKEY
Voor kinderen vanaf 4 t/m 6-7 jaar.
Elke woensdagmiddag is er training. Er wordt getraind in groepjes van 6-10 kinderen. Tijdens de training wordt er geoefend met stick en bal.

De benjamins spelen nog geen wedstrijdjes. We willen tijdens het seizoen een aantal oefenwedstrijdjes organiseren. Dit zal plaats vinden op zaterdagochtend, ongeveer 3/4 keer per jaar.

Wil je een keer komen kijken, meedoen of heb je vragen, kun je contact opnemen met;

Angelique van Hemert-Botman
Voorzitter Jongste Jeugd