Informatie teamindeling en lidmaatschap

Achter de schermen zijn we al bezig met de voorbereidingen voor het komende seizoen. Een belangrijk onderdeel van deze voorbereidingen zijn de teamindelingen. Altijd een heel gepuzzel, waarbij wij ernaar streven om voor alle leden weer een leuk en uitdagend team te vinden.

Het technische beleid 2022-2025, waarin alles over de teamindelingen staat beschreven, kan je vinden achter de inlog (bij club-documenten). In deze beleidsnotitie is de visie en ambitie van MHC Wijchen beschreven en vertaald naar hoe wij de hockey technische zaken aanpakken. Lees deze goed door dan weet je ook hoe de teams tot stand komen en zijn waarschijnlijk je vragen beantwoord.

Benjamins t/m A:

Bij de indeling van de teams wordt het hockeyplezier vergroot als je met een vriend of vriendin in hetzelfde team kan spelen. Daar waar mogelijk willen we dit natuurlijk proberen te realiseren. Dus wil je graag bij je vriend of vriendin (maximaal 2 namen) in een team komen, dan mag je daarvoor een verzoek indienen. Dit kan door uiterlijk 15 mei een mail te sturen naar [email protected]. Let wel: we gaan ons best doen om dit mogelijk te maken, maar beloven kunnen we het niet. Bij de meisjes A en B gaan we bij het indelen nog meer letten op eensgezindheid en plezier.

Senioren en jong-senioren teams:

Bij de indeling van de jong- seniorenteams wordt het hockeyplezier vergroot als je met vrienden/ vriendinnen in hetzelfde team kan spelen. De Jong seniorenteams zijn dan ook voor een groot deel vriendenteams, plezier staat hierbij voorop. Wel is het belangrijk dat deze teams goed gevuld zijn, een spelersaantal van ca. 16 spelers is het uitgangspunt. Onze insteek is om de jong seniorenteams zo veel mogelijk intact te laten maar we zijn hierin ook afhankelijk van spelers die opzeggen en de doorstroom vanuit de jeugd. Als je nu in een team speelt met 16 spelers en er zeggen 3 spelers van dit team op, wil dit niet zeggen dat we dit zonder meer aan kunnen vullen met 3 spelers. De dames teams zullen wij hier graag ook persoonlijk over informeren, op zondag 24 april zullen wij een rondje langs de velden maken en de teams wat aanvullende info geven (voorafgaand of na de wedstrijd).

Bij de indeling van de reguliere dames seniorenteams wordt meer gekeken naar hockeyniveau en – beleving. Komend seizoen starten we ook met een meer prestatiegericht seniorenteam (dames).

Opzegtermijn:

Met het oog op deze teamindelingen is het ook belangrijk tijdig te weten of er spelers zijn die aan het einde van het huidige seizoen het lidmaatschap gaan opzeggen.

Afmelden voor het seizoen 2022-2023 is uitsluitend mogelijk met het opzegformulier op de website (achter de inlog) en kan t/m 15 mei 2022.

Meld je je later af dan dien je alsnog de contributie voor het hele seizoen 2022-2023 te betalen.

Mededelingen aan coach, trainer of spelers zijn natuurlijk wenselijk, maar worden niet aanvaard als officiële opzegging.

Wij gaan er alles aan doen om jullie komende seizoen weer met plezier en sportief te laten hockeyen.

Met sportieve groeten,

Ton Burgers